تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی
بازاریابی سنتی
بازاریابی سنتی شامل تبلیغاتی می شود که هزینه های آن بسیار گزاف و گران هستند و همچنین نمی توانند جامعه خاصی را هدف قرار دهند به همین علت گاهی اوقات هزینه ها در این نوع بازاریابی به هدر می روند.
از جمله تبلیغات بازاریابی سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بیلبوردها
- تبلیغات چاپی
- تبلیغات روزنامه ها
- و …
در بازاریابی سنتی اندازه گیری نتایج بسیار دشوار و سخت می باشد. همچنین این نوع بازاریابی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف، برای برندسازی چندان مناسب نمی باشد.
بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال روشی مدرن از بازاریابی می باشد که در آن محصولات و خدمات با روش های مدرن و متفاوت از بازاریابی سنتی تبلیغ و معرفی می شوند.
در این نوع بازاریابی به راحتی می توان جامعه خاصی را هدف قرار داد و فرآیند تبلیغات را مناسب و مقرون به صرفه پیش برد. در بازاریابی دیجیتال به دلیل اینکه امکان هدف قرار دادن جامعه خاصی وجود دارد، برای برندسازی بسیار کارآمد می باشد.
از جمله ابزارهای مناسب برای بازاریابی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- شبکه های اجتماعی
- تبلیغات کلیکی (PPC)
- سئو (SEO)
- تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM)
- و …
در این نوع بازاریابی می توانید در عین حالی که هزینه ها را پایین نگه می دارید به گروه خاصی از افراد، در هرکجا که هستند دسترسی داشته باشید.