سید امین حسینی

SEO

Digital Marketing

سید امین حسینی

SEO

Digital Marketing

نوشته های بلاگ

تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تیر 26, 1401 سئو
تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

بدون شک نقش شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره ما به قدری زیاد است که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت. باتوجه به استفاده گسترده افراد از شبکه های اجتماعی سئو کاران و وب مستران زیادی در صدد استفاده از آن ها به منظور بهینه سازی سایت ها هستند. در این مقاله قصد داریم تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو را بررسی کنیم.

تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می باشد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

Social Media min 300x158 - تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تأثیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی می توانند به صورت مستقیم به بهینه سازی سایت ها کمک کنند. یکی از مواردی که باعث تأثیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو سایت می شود، توجه به برند و به اصطلاح لایک شدن توسط کاربران در شبکه های اجتماعی می باشد. این اتفاق باعث معرفی برند شما توسط کاربران به یکدیگر و در نتیجه افزایش بازدید از برند شما می شود.

تأثیر غیرمستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی علاوه بر تأثیر مستقیم، به صورت غیر مستقیم نیز بر روی سایت ها تأثیر گذار می باشند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

یکی از شاخص ترین تأثیرهای غیرمستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو، استفاده از بک لینک ها می باشد. به طور مثال اگر شما محتوایی را در توییتر کسب و کار خود نشر دهید، این محتوا در صورت با کیفیت بودن توسط کاربران زیادی ریتوییت می شود. این موضوع باعث لینک سازی و بک لینک خارجی می شود.

افزایش Time On Site یکی دیگر از تأثیرهای شبکه های اجتماعی بر روی سئو می باشد. معمولا کاربرانی که از طریق شبکه های اجتماعی با یک برند آشنا می شوند به بازدیدکنندگان تکراری تبدیل می شوند و زمان بیشتری را برای بازدید از سایت آن برند صرف می کنند. این موضوع باعث می شود پارامتر Time On Site افزایش پیدا کند. افزایش سرعت ایندکس محتوا یکی دیگر از تأثیرات مهم شبکه های اجتماعی بر سئو می باشد. بازنشر محتوا در شبکه های اجتماعی پرطرفدار می تواند سرعت ایندکس محتوای سایت را افزایش دهد.

یک دیدگاه بنویسید