Canonical Tag چیست؟
تگ Canonical چیست؟
زمانی که چند صفحه با محتوای شبیه به هم داریم، با استفاده از تگ Canonical به موتورهای جستجو صفحه اصلی را معرفی می کنیم. به زبان ساده تر، گوگل به آدرسی که در تگ Canonical وارد شده است اهمیت بیشتری می دهد. بهترین راه استفاده از تگ Canonical برای نمایش ارجحیت یکی از آدرس ها است، به صورتی که دیگر آدرس ها از نتایج جستجو حذف شده و تنها صفحه ای با دسته بندی پر فروش ترین ها در لیست نتایج ایندکس شود.
چرا Canonical؟
محتوای کپی شده یکی از اساسی ترین معضلاتی است که اکثر مدیران وب سایت ها با آن مواجه هستند. موتورهای جستجو صفحات وب سایت ها را با یک URL مجزا می شناسند. به عنوان مثال هریک از URLهای زیر از نظر موتورهای جستجو، یک صفحه ی یکتا و جزا از سایرین هستند.
http://www.example.com
https://www.example.com
http://example.com
http://example.com/index.php
http://example.com/index.php?refer=twitter
برای موتورهای جستجو هریک از آدرس های بالا، یک صفحه ی یکتا و مجزا از سایرین هستند. در نتیجه در این مثال، ۵ صفحه تکراری داریم. اگر میزان صفحات کپی شده در یک وب سایت بیش از اندازه باشد، احتمال بروز مشکلات در سئو وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات از تگ Canonical استفاده می کنیم.
*تگ Canonical باید در قسمت Head صفحه قرار گیرد.