سید امین حسینی

SEO

Digital Marketing

سید امین حسینی

SEO

Digital Marketing

نوشته های بلاگ

SEM چیست؟

خرداد 21, 1401 دیجیتال مارکتینگ
SEM چیست؟

SEM چیست؟

SEM مخفف عبارت  Search Engine Marketing می باشد که مفهومی بسیار گسترده است. Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجو می باشد که در واقع می توان گفت که تمام فعالیت هایی که در راستای استفاده از تکنولوژی موتورهای جستجو جهت بهبود افزایش بازدید یک سایت و درآمد انجام می گیرد، بخشی از SEM هستند. بنابراین SEO نیز بخشی از SEM می باشد.

اس ای ام 300x197 - SEM چیست؟

بخش هایی از SEM که بطور مجزا از SEO هستند شامل موارد زیر می شوند:

  • تبلیغات کلیلی (PPC)

 تبلیغات کلیکی (PPC) بخشی از SEM می باشد که در آن به ازای کلیک بر تبلیغ هزینه پرداخت خواهد شد. در این روش هر وب سایت باتوجه به سیاست های مالی خود مبلغی را برای تبلیغات PPC  مشخص می کند و به ازای هر بازدید از طریق این مسیر مقداری از مبلغ تعیین شده کسر می شود.

  • وب دایرکتوری

وب دایرکتوری ها سایت های مرجعی می باشند که بقیه وب سایت های موجود را بر اساس زمینه فعالیت دسته بندی می کنند. وب دایرکتوری به معنای فهرست وب سایت ها یا راهنمایی برای وب سایت ها می باشد.

پرداخت هزینه به وب دایرکتوری های شناخته شده و بزرگ برای نمایش وب سایت به بازدیدکنندگان مورد نظر، راحت تر از آماده سازی مناسب برای حضور در صفحه اول موتورهای جستجو است. بعضی از وب دایرکتوری ها با هزینه و بعضی دیگر بصورت رایگان وب سایت ها را به نمایش می گذارند و با پرداخت هزینه میزان محبوبیت و بازدید وب سایت را افزایش می دهند.

Search Engine Marketing 300x170 - SEM چیست؟

مزایای SEM

SEM در مقایسه با SEO سرعت بالاتری در نتیجه گیری دارد. SEM زمانی که نیاز به پیشرفت سریع و بازدیدکنندگان زیاد در مدت زمان کوتاه دارید گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید با پرداخت هزینه به هدف مورد نظر خود برسید.

معایت SEM

SEM می تواند بازدیدکنندگان مورد نظر را در مدت زمان کوتاهی جذب وب سایت شما کند، اما اگر وب سایت شما از نظر SEO نمره قابل قبولی را نداشته باشد این مورد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث وب سایت شما شود. اگر بازدید کننده با مراجعه به وب سایت شما به مطالب مورد نظر خود دسترسی نداشته باشد یا اینکه با تجربه کاربری مناسبی مواجه نشود، وب سایت شما افت کرده و در نتیجه از SEM نتیجه معکوس دریافت می کنید.

* هیچ استراتژی SEM ای بدون SEO قابل قبول و موفق نخواهد بود.
یک دیدگاه بنویسید